persekitaran

Buku harian peserta telah diuraikan oleh sukarelawan dari Rangkaian

Isi kandungan:

Anonim

Membaca buku harian orang lain adalah hodoh. Bagaimanapun, bagaimana jika buku harian itu menjadi milik datuk yang hidup semasa Perang Dunia Kedua? Sudah tentu, bacalah!

Salah seorang pengguna Rangkaian melaporkan bahawa dia telah mendapati buku harian kakeknya dan ingin membacanya, tetapi masalahnya adalah bahawa buku harian ditulis dalam transkrip, yang cucunya secara semula jadi tidak memiliki.

Sukarelawan itu menjawab dengan menangis, yang memahami transkrip sedikit, tetapi tidak menangani terjemahan dalam bidang ini. Dia membiasakan dirinya dengan gambar-gambar diari, tetapi tidak tergesa-gesa untuk membantu pengguna dan menyatakan bahawa menterjemahkan manuskrip adalah sukar, mudah dibaca dan memahami sedikit tentang novel atau teks keagamaan yang ditulis dalam bentuk ini, dan penyahkodan manuskrip akan mengambil banyak masa dan usaha.

Apa dalam buku harian?

Dilihat oleh serpihan kecil buku harian yang kami siarkan di bawah, di dalamnya seorang lelaki bercakap tentang hidupnya semasa dalam tentera. Mengenai apa yang dia makan, apa yang dilakukan oleh tentera, apa jenis hubungan yang sedang berkembang dalam pasukan, apa jenis manipulasi yang sedang berlaku. Sebilangan buku harian itu diterjemahkan oleh sukarelawan yang memberi respons kepada siaran pengguna.

4/9/41 - Rabu

Ini merujuk kepada 9 April 1941.

Di sebelah kiri […] 5:30 tram memandu […] ke depot senjata. Tiba pada pukul 8:00 pagi. Membongkar semua pakaian, kecuali kasut dan kot. Lulus sekurang-kurangnya 20 bilik untuk pelbagai peperiksaan. Ujian berakhir pada pukul 10.00. […] Seorang oculist, ENT berlalu. [Ia adalah perlu … kertas dan barangan … dalam alkohol dan … dalam kapas]. Sesetengah mungkin telah dinafikan kerana penyakit sedia ada, tetapi doktor bertanya kepada mereka jika mereka mahu menyertai tentera. Jika mereka berkata ya, dia akan meluluskan. Sesetengah akan terlepas walaupun dengan penglihatan yang kurang baik jika mereka dapat membaca dengan cermin mata mereka. Seorang rakan saya mengambil berat lebih daripada £ 38. Pergi dari 10 hingga 4 dengan [… makan tengah hari kami]. [Saya mempunyai pilihan saya untuk [makan malam …], yang lain hanya mempunyai daging babi. Saya makan sendiri, saya makan malam. Daripada 620 orang, terdapat kira-kira 10 dari kami […], kerana kami lulus.

Kapal pelayaran dewasa baru: alkohol dan makanan yang baik

Rambut kucing yang diseksa di atas helai: membuang nasihat daripada petani yang berpengalaman

Wanita yang berjaya menawan Lev Bi-2: foto baru isteri rocker tersebut

Pertama sekali, peperiksaan. Nombor saya ialah 27. Saya pergi ke Camp Grant pada 8:30 pada IC. Kami mempunyai kereta api yang lengkap. 13 jam berdiri, [… ing] dan berjalan sangat letih. [Vuksenek] dengan [sekumpulan] kami, dan dia mempunyai foto dalam […] akhbar.

4/10/41 - Khamis

Diandaikan pada 10 April 1941.

Tiba di kem Grant sekitar jam 11 malam. Terdapat […] makan tengah hari dengan rebusan daging lembu, dan piring kami diisi dengan penuh. Dikenali di barracks B-204, katil saya adalah 22. Sangat selesa. Saya tidak dapat tidur sehingga 2:00 pagi. Bangun pukul 6 pagi. [Ada syarikat … masa depan]. Dihantar kepada kelas No 2 pada ujian […] adalah 119 daripada 150 orang. Lulus ujian untuk merekrut [penarafan] dalam tentera. Mendapat 45 mata. Mereka menyuntik [tipus … sentiasa] diberi vaksin. Kemudian memberi ayam belanda.

Untuk makan malam, sisa makanan diberikan. Ia dibenarkan keluar sebelum jam 23:00, tetapi saya tinggal menulis surat. Tangan menyakiti sedikit daripada pukulan. Kebanyakan geng pergi ke perayaan di bandar, tetapi mereka perlu menunggu bas atau berjalan.

Krew mengambil gambar sebagai kenang-kenangan. Tidak setiap hari penumpang tersebut terbang

Do-it-yourself thermos asal yang diperbuat daripada kayu dan tanah liat epoksi: kelas tuan

Kennel hangat dengan kesan parket: arahan untuk pemilik peduli

4/11/41 - Jumaat

Saya pergi ke gereja hari ini dan berdiri [… sepanjang masa …]. Bekerja sepanjang hari: dibasuh, menyapu dan membersihkan. Kebanyakan kawan-kawan [dipindahkan] ke barak yang berbeza. Hanya ada 5 dari kita yang pergi ke barak lain untuk korps perubatan. Telur dan roti bakar untuk sarapan pagi. Saya tidak makan malam kerana usus saya tidak berfungsi dengan betul. Dia mengambil julap.

4/12/41 - Sabtu

Lelaki baru dari Detroit muncul di barak kami. Membongkar barak. Berjalan sedikit. Pada sebelah petang kami pergi ke Rockford dan minum sebotol bir untuk duduk dan makan malam. Saya menonton siaran Rose Rose melakukan striptisnya. […] Di bandar itu […]. Dia kembali ke ….

4/13/41 - Ahad

10 p.m. Ahad Paskah. Ia hujan sepanjang hari. Kami tinggal di barak. Mereka bermain kad, saya menang 4 dolar. Saya menghantar 10 pos dan satu surat.

Gadis itu membawa dua jalur telus di tangannya dan "menetap" mereka di halamannya

Cara memakai topeng dengan betul: doktor menjelaskan mengapa janggut boleh mengganggu

Mouth-pancakes: resipi dari Victoria Boni

4/14/41 - Isnin

Grant meninggalkan kem dari Shelby Camp 10:10. Tiba […] jam 17:00 untuk mengambil kargo […]. Datang ke St Louis jam 8:00 malam. Dia tidur di atas katil. Melalui Kentucky dan Missouri pada waktu malam. Bangun di Tennessee. Sangat berbukit Mississippi, sangat berhutan, banyak kilang papan. Banyak [cek] di sepanjang kereta api. Tiba di kem Shelby pada jam 15:15.

4/15/51 - Selasa

Ia berlangsung 29 jam. Makanan di kereta api sangat miskin kerana beberapa jenis kesilapan. Jagung, daging lembu, jem, bir dan [kopi] kalengan. Apa yang kami lakukan di kereta api melihat lanskap. Carian sebenar berada di kem Shelby. Kumpulan yang dimainkan dan lori menghantar kami ke syarikat kami. Dihantar kepada syarikat saya membersihkan syarikat.

Syarikat kami terdiri daripada lelaki dari Wisconsin dan Michigan. Sangat sedikit dari Illinois. Makan malam daging lembu yang direbus. [Terpindah] ke khemah. 16 persegi 5 tempat tidur.

4/16/41 - Rabu

Pancake untuk sarapan pagi, daging lembu untuk makan malam, ham pada tulang untuk makan malam. Taktik-taktik yang dipaparkan dan berjalan kaki singkat. Dug up sod pada sebelah petang. Ini adalah latihan yang baik. Saya memandu dari satu hujung perkemahan ke yang lain dalam trak tentera.

Di kelas induk, saya belajar bagaimana memasak penkek soba nipis dengan yis

Mengapa belajar meluncur pada umur 39 tahun adalah keputusan terbaik dalam hidup saya

Tempat kediaman tahun 1920 di Sydney tidak mudah untuk dijumpai walaupun untuk para pelacak

4/17/41 - Khamis

Perarakan dan latihan biasa. Oat untuk sarapan, daging lembu dan [bir] untuk makan malam. Menggali parit sepanjang hari.

4/18/41 - Jumaat

Mereka mendengar tentang kesopanan ketenteraan. Salam [arahan]. Telur dan daging untuk sarapan pagi. Pemeriksaan kaki. […] Mereka memberikan ikan untuk makan malam. Membuat banyak penyodok di waktu petang. Kami minum 3 tin bir […].

4/19/41 - Sabtu

[…] pada waktu pagi. Pemeriksaan oleh major dalam […]. Adakah kerja sangat sedikit pada sebelah petang. Semua pakaian kami diperiksa. Telur ayam untuk sarapan pagi. Ham untuk makan tengah hari dan pertama dimakan saderi mentah. Ham pada tulang untuk makan malam. Kami minum 2 tin bir. [… dan kertas].